5 sfaturi pentru gătit în carantină

 

Vrei, nu vrei, în izolare o să ajungi să gătești mai mult decât credeai că o s-o faci vreodată. Inițial, pentru că o să vrei să sterilizezi fiecare frunză de salată, apoi, ca terapie ocupațională și, în ultimă instanță, pentru că apocalipsa zombie va fi curmat existența tuturor profesioniștilor, iar tu vei fi singurul capabil să zdrobească avocado ăla pentru guacamole.

Ceea ce vei citi mai jos ți se va parea absurd, șocant și împotriva tuturor principiilor pe care le-ai învățat în cei 7 ani de acasă, dar pot să te asigur că funcționează.

 

1 Carnea e gătită mult înainte să crezi tu că e gata

Mă refer aici la steak-uri, grătare, șnițel și în special pește; tocănițele aparțin altui regn culinar. Când pui o carne fragedă pe tigaie/grătar,tu urmărești să neutralizezi potențialii patogeni, dar să păstrezi cât mai mult gust, „suculență” și aromă în ea. Fiecare tip de carne are altă temperatură la care trebuie să ajungă pentru a îndeplini această cerință. Niciun fel de carne nu trebuie să atingă 100C temperatură internă că să fie comestibilă, așa că vă rog, nu mai măcelăriți fripturile, nici după ce se termină carantina!

Când pui carnea pe tigaie/grătar, ea începe să se încălzească din spre exterior spre interior. Instinctul îți spune s-o lași acolo până nu mai mișcă. Ce nu știi e că procesul de gătire continuă mult după ce ai luat carnea de pe foc – fix motivul pentru care o carne care s-a răcit devine talpă. Ce-ți propun eu e să iei pieptul ăla de pui/cefuța de porc cu 1 minut mai devreme din tigaie și să-l lași să se odihnească într-o farfurie banală 1-2 min. În timpul ăsta, temperatura externă o să o egaleze pe cea internă și o să ai parte de un grătărel suculent pentru mai mult timp.

2 Legumele crude nu ucid

Taică-meu are o aversiune pentru orice legumă crocantă, așa că am crescut crezând că legumele crude sunt toxice. Mă rog, nu recomand nimănui să înghită boabe de fasole uscată! – chiar conține toxine.

În această carantină poți să te bucuri de diverse stări de agregare ale unei legume modificând timpul de gătire de la: 0 minute – o salată delicioasă ; la 3-4 minute – o garnitură plină de textură și aromă; la 10-15 minute – piure catifelat; la juma de oră de terci fără gust.

3 Apa în care fierbi chestii nu e niciodată suficient de sărată

Fie că fierbi paste, opărești urzici sau fasole verde, pun pariu că nu pui niciodată suficientă sare. Aici nu se aplică mitul prăjiturii cu „un vârf” de sare!  Apa pentru paste trebuie să fie sărată ca marea, spun italienii. Încearcă asta următoarea dată când ești la dietă și te forțezi să mănânci brocoli. S-ar putea să te uimească.

4 Încălzește leguminoasa din conservă înainte s-o pui la blendat

Suntem și în post, și în carantină așa că humusurile sunt la putere, fie că e fasole bătută sau năut făcăluit. Din același motiv pentru care bați piureul cât e cald, e bine să freci și leguminoasele tot calde. Amidonul din ele se contractă la temperatura joasă și nu „leagă” la fel de bine lichidul. Plecând de la premisa că n-ai înnebunit să fierbi năut uscat pentru 3 porții de humus și că ai la dispoziție o conservă de aliment prefiert, îți recomand să-l pui la încălzit 5-10 min într-o oală, înainte să-l arunci cu restul de condimente în robot.

5 Pune mazăre

Nu pot insista suficient asupra acestui aspect. În salata de boeuf e absolut esențial să adaugi mazăre!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *